South China Morning Post

From Wikicompany


Image:South china morning post.png


Email: [mailto:]
Phone: [callto://]


Feeds: RSSv2.0 feedrss  RDF feedrdf




Web: google, yahoo. translate
Trends: visitors, searches, blogs
Financial: google, yahoo, hoovers, bloomberg
News: google, yahoo, indymedia
Blogs: google, technorati, feedster
Articles: google, worldcat,, digg
Photos: google, yahoo, flickr, ditto, riya
Audio: podzinger, odeo, podscope
Video: google, youtube, blinkx, yahoo

The South China Morning Post (南華早報) (also referred to as the SCMP) and its Sunday edition, the Sunday Morning Post, is the leading English language newspaper in Hong Kong published by the SCMP Group Ltd. The current Group Editor-in-Chief is David Armstrong. It is published by the SCMP Group.

The SCMP's main competitors in Hong Kong are the Asian Wall Street Journal and The Standard, although their print circulation is surpassed by that of the SCMP.


The print newspaper has a circulation of approximately 105,000.

Recent readership data suggests that 72% of readers are at management or professional level; 39% are postgraduates and 49% university degree-holders; 58 percent are of Chinese/Asian origin; and 55 percent earn an average annual income of HK$1million or over.


During the colonial era, the SCMP was regarded by many as the mouthpiece of the British Hong Kong Government. Many government officials used the paper as their channel to release information to the public, by granting exclusive interviews or leaking information.

Since the Kuok family took over the SCMP, the paper has been seen by some as having shifted to a pro-People's Republic of China stance. The departure of China-watcher Willy Lap-Lo Lam, former Beijing bureau chief Jasper Becker, and columnist Danny Gittings has been interpreted as the newspaper management's purge of China critics. Robert Kuok has vehemently denied this allegation. Nury Vittachi, who was associate editor until 1997, supports it.

Before the handover, the paper employed, Fung Shi Liang, an editorial consultant who advised on coverage of mainland China. Fung is best known for helping to establish the China Daily, a staunch pro-China publication.

The SCMP was relaunched recently, with the main section focusing on national news and international news, and the second section on city news. The city section also focuses on supplementary areas such as style, travel and entertainment depending on the day of the week. Before the relaunch, Hong Kong and mainland China news were covered in separate sections.


South China Morning Post Ltd was founded on 1903 and the first edition of the paper published on November 6, 1903. In November 1971, it was listed on the Hong Kong Stock Exchange. It was privatised by Rupert Murdoch's News Corp Ltd in 1987, and relisted in 1990. Malaysian tycoon Robert Kuok's Kerry Media Ltd bought the controlling interest from News Corp in October 1993. His son, Kuok Khoon Ean, took over as chairman at the end of 1997.

The SCMP has been awarded as the top 10 companies in Hong Kong by Asia's Leading Companies Survey 2000, Far Eastern Economic Review.

Online ventures

Launched online in December 1996, there are four online versions for different audiences:,, and The online version is a subscription-based service, which also allows the retrieval of archive articles dating back from 1993. A division of the SCMP,, was launched in April to provide a guide to lifestyle, events and entertainment in Hong Kong.

In 1997, the SCMP provided 30 hours of non-stop live coverage via webcast of the handover of Hong Kong from Britain to China.

SCMP Group

South China Morning Post Publishers Limited is owned by the SCMP Group Limited, headed by Kuok Khoon Ean.

Haymarket Publishing Limited of the UK and Hearst Magazines International of the US have joint ventures with the SCMP Group to publish Chinese magazines such as AUTOMOBILE, AUTOCAR, STUFF, COSMOPOLITAN, CosmoGIRL! and HARPER�S BAZAAR.

SCMP Retailing Limited, another company in the SCMP Group, operates Daily Stop stores and 24 Health Plus shops. The SCMP Group is also involved in video and film post-production and property.


The selling price of the paper is HK$7 each from Monday to Saturday, and HK$8 for the Sunday Morning Post. Discounted price is given for students' subscription.


Address: Dai Fat Street, Tai Po Industrial Estate, Tai Po, Hong Kong.

See also

External link

  • Official website:

Hong Kong newspapers English-language newspapers


  • China's Spreadtrum sets sights on 200 mln-usd Nasdaq listing - report - Forbes
  • China billionairess held over rags-to-riches success - Arab Times
  • Malaysian timber firm launches HK IPO - China Knowledge Online
  • Morning Report: overseas papers - Radio New Zealand
  • Longmay cancels US$1 bln IPO plan - China Knowledge Online
  • Two more top editors leave South China Morning Post - International Herald Tribune
  • Migrant strikes gold vein in single-stock investment in Hongkong - Sun2Surf
  • Migrant strikes gold vein in single-stock investment in Hong Kong - Raw Story
  • Doctor sacked for filming Singapore hospital nurses in shower - Sun2Surf
  • Girl attacks father, his ‘lover’ on website - Gulf Times
  • ... more news


  • Longmay scraps US$1bn IPO
  • Macau takes gaming title from Vegas
  • China's Spreadtrum sets sights on 200 mln-usd Nasdaq listing - report
  • SCMP still doesn’t get it
  • South China Morning Post: India’s weapons for junta to fight Assam ...
  • Death by cliche
  • SOUTH CHINA MORNING POST: A fresh US face at the UN, but his ...
  • South China Morning Post: 49 years of war for Asia’s forgotten ...
  • South China Morning Post: Myanmar a thorn in the side of Asean ...
  • SOUTH CHINA MORNING POST: Pelosi faces tough baptism as the first ...
  • ... more blog news

Related companies

Image:Wikipedia-small.png Wikipedia article about South China Morning Post (search). This article uses material from that article.


Personal tools